SOMMARLISTA



Idag har jag ö-v-n-i-n-g-s-k-ö-r-t, mycket! Till landet, till kusinerna och hem. Nice! Britta fyllde ju 17 igår, så idag var vi där och fikade och firade :) (eftersom jag och syrran jobbade igår).
Har så ofantligt tråkigt just nu, så jag kopierade den här listan!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Fårö! Älskade, älskade Fårö (en ö norr om Gotland), där har man i princip "vuxit upp". Föddes till och med där (eller familjen va på semster där och fick åka rally ner till Visby lasarett, haha!). Ne, men ärligt... inge Fårö - ingen bra sommar!

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- Oj, en heldag på stranden eller vid poolen. Med mysigt sällskap, bra musik, härligt väder, stekande sol, varmt i vattnet, gott att äta, bra bok och härligt sällskap! Sen allmänt kvällsmys i olika former!

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Grillade champinoner är gott! Just nu är jag varken sugen på kött eller korv så det är svårt att svara, haha. 

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Jobba, jobba, jobba! Studentsommaren ju! Försöka umgås och ha så kul som möjligt med mina fina vänner! Vill hinna ta körkort också... sen blir det såklart Fårö också ;) Och landet... hoppas på nån resa i slutet av sommaren, men det får vi allt se hur det blir med det!

5. Dina bästa sommarfärger?
- Alltid blått <3 Sen är vitt och maaaassa glada färger fräsigt också! :D

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
- Måste erkänna att alltgför många svenska gnäller på vädret, hur det än är!
Annars vet jag faktiskt inte riktigt... alla har väl sina sätt att njuta av sommaren? Midsommar och skärgården är dock jävligt typiskt sverige xD

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Huuum... har alltid älskat sommaren, känner mig alltid exta fri då och har en härlig inställning om att "allt är möjligt". Men jag måste nog säga att alla somrar på Fårö är dom bästa :) 

8. Havet, sjön eller poolen?
- Hehe... poolen helst (i och med vattenskräck...) annars är havet fräsigt... vid nån strand där man ser botten ^^

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
EHE, nutellaglass, jordgubbssorbet eller mjukglass med blandströssel! 

10. Vart går din drömsemester?
- Hum, Australien är ett mål, och USA, men just nu längtar jag grymt mycket tillbaka till Italien där vi var förra året. Blev kär i det landet!! Annars är Fårö/Gotland alltid ett sommar-res-mål ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0