UPDATE

Jag struntar i skjortan förresten!

SHOPAHOLIC

Ehe, har "råkat" spendera lite mer pengar... men nu kommer jag inte behöva köpa kläder på länge :D och lönen kom idag so i will survive! Duktig tjej jag är som både får ihop allt och dessutom kan lyxa lite (som farmor sa).

Det vart två plagg ifrån jobbet. En Adrian Hammond (no kidding?!) skjorta som finns på rean... sedan blev det en Cardigan av märket VILA som vi också har i butiken, dock inte på rea.


Ser kanske inte så fancy ut på bild, men den ser faktiskt bra ut IRL... så pass bra ut som en vit skjorta kan se ut.. ehe.. and i like it :) Bild härifrån


Självfallet har jag inte gått och köpt en rosa cardigan, sooo not saruus-style (hahaha, jag var tvungen) den jag har köpt finns inte på bild någonstans, men den liknar den här... den har dock inga knappar, långa ärmar utan muddar och är gråblå :)

Nu är frågan bara... chinos eller inte chinos... junky har ju sån fet rea. Och jag har velat ha beiga/khakifärgade chinos ett tag nu... fast tror jag väntar. Drar ju till Gotland snart!

JOBBET DEL 2

Del 2


WOW

Scott McClellan

Hittade det här klippet i nevnariens blogg. Så himla nice. Älskar bilder som denna!



Hänger btw oftast inne på pappas laptop, därför blir det inga nice rubriker tyvärr...

SHOPPING ON MAH OWN

Idag är jag ledig. Sov ut, gick ner till centrum med syrran och köpte en kalender. Mötte upp Jessie och hennes kille. Fick skjuts till TC. Gick runt med Malin och Jessie. Köpte ringen och örhängena. Blev bjuden på en sjukt god smoothie och sedan tog jag tåget in till stan. Skulle köpt en kapsylöppnar-ring, men dessvärre var den alldeles för stor. Gick runt lite för mig själv, gick in på en gata där jag älskar typ fem affärer och i tre av dom (den absolut viktigaste bland annat) var det stor rea! Sprang runt massa i stan (gillar att det var fram och tillbaka på samma ställe, haha) och försökte få ihop allt. Drog hem vid halv sex, hoppade av i TC. Köpte lite godis och letade efter lite annat, åkte hem och nu sitter jag här :) 800 kronor fattigare men sjukt nöjd och glad :D

Dödskallering - bild härifrån

Cupcakeslinne (dock var det lite stort, fanns bara XXL kvar överallt - om det fanns kvar alls) - bild härifrån

Bikiniöverdel (som jag har velat ha aplänge, som nu fanns på rea!) - bild härifrån


Bikiniunderdel (tyvärr va bikiniunderdelen som passar till överdelen för liten, eller... den satt inge skönt) - bild härifrån

+ Ett par örhängen som jag inte hittar bild på. En kalender som jag inte heller hittar bild på, haha.

Blev en hel del alltså, och jag är som sagt riktigt nöjd och glad! Ska fixa middag nu och sen bara mysa i soffan framför tv:n. Är själv hemma och ska ta vara på det!


JOBBET DEL 1

Jobbar rätt mycket nu och ägnar min tid åt andra roliga saker när jag är ledig,
så bloggen blir som en följd rätt tom... men på något sätt ser jag det som något positivt. Jag är ute och gör saker, lever, istället för att sitta framför datorn och se livet swosha förbi liksom.

Eftersom jag spenderar rätt mycket tid i butiken som jag jobbar i så tänkte jag visa lite detaljbilder därifrån. Tog nämligen med mig kameran dit här om dagen eftersom jag blivit ombedd att fota lite till en grej :)

Redigerar några av dom nu, är ledig imorrn så sitter här och myser... har lite naturgodis, lyssnar på musik och bara tar det lugnt. Ska sova ut imorrn, sen får vi se vad som händer. Menmen, här kommer en del av detaljbilderna som jag har hunnit redigera!

Som sagt - there's more to come!


Nu orkar jag inte redigera mer (har redigerat fler än dom jag har lagt upp här), istället blir det the hiiiills! (äntligen)

SANDHAMN DEL.1


Ehe, jag och Toviseen drog till Sandhamn i Onsdags
eftersom jag var ledig Onsdag-Torsdag. Vi hälsade på vår määähn som bor och jobbar där nu typ... hihi. Berättar mer om själva resan sen, med bilder faktiskt (för fisheyet fick åka med på äventyr!). Nu tänkte jag bara slänga in en snabb bild från båten påväg dit!


Kom hem därifrån tidigare ikväll. Lite senare på kvällen fick jag och syrran ett ryck och drog ner till tennishallen och spelade ni typ en timme. Första gången på flera år! Superhärligt, måste bli av igen :)m (kaaanske kommer en liten video på när jag spelar, får se!)

BUZZED

Skulle ha jobbat idag. 11-18. Vaknade på morgonen, snoozade en stund, när larmet lät igen så tänkte jag att "nej, idag ska jag inte vara dum och ligga kvar så jag får stressa som en galning sen". Satte mig upp och svingade ner benen på golvet. Ställde mig upp och där... wooh... yrsel. Tänkte att "äsch, jag är bara trött som vanligt. Ut i köket och gör frukost så kommer du igång!".

Medan jag gick ut i köket höll jag handen för magen. Den kändes konstig, magen alltså. Öppnade kylen och där... hade det varit en vanlig dag hade jag bara tyckt att det luktade sjukt illa. Typ nån ost eller nått som jag tycker luktar skit. Men idag... illamåendet sköljde över mig.

Kunde tillslut inte stå upp. Trodde jag skulle kräkas. La mig på sängen, i fosterställning. På rygg kunde jag inte ligga... då stod illamåendet upp i halsen. Slutade med att pappa fick ringa och tala om att jag var för dåligt för att komma och jobba. Fick sjukt dåligt samvete eftersom Josefin skulle få jobba själv hela dagen då. Somnade om, mådde illa till och från. Gick upp vid halv ett, då jag bara lyckades hasa mig ut i vardagsrummet, lägga mig i soffan och sega igen.

Resten av dagen har jag varit seg och galet yr. Inte bara lite, utan jag vinglar verkligen som jag vore aspackad när jag går. Lite läskigt sådär. Känns som om synen är sämre än vanligt också.

Kort och gott - ingen bra dag.

Längtar till klockan 9 imorgon. Då öppnar Apoteket.


MANHATTAN FROM THE SKY


19

Hehehe, juste... har fyllt år den här veckan. Lite bilder och en schjukt bra låt!




Middag på Fridays - bad på Badholmen - hem och hare trevligt - en fin mix av de flesta födelsedagslåtarna - morgonnattbad med kusin (och Tom var också med och fotade så snällt så)

HEARTBEATS

Usch... igårkväll var jobbig... jobbigjobbigjobbig.

<3

HOW I MET YOUR MOTHER


ONE PIECE

Såg detta på Kattis Testads blogg. MÅSTE-HA-DESSA, jag som verkligen äääälskar mjukiskläder!! (kanske man ska ta sig ett redigt lån av föräldrarna..?
)



FEELINGS

Filmen var fin. Jag grät 1½ gång... bara en liten tår, inget mer... men det var så sorligt... och så fint.
Bra var det i alla fall... trotts att den var både sorglig och hemsk. Men den slutade lyckligt som tur var.

Kom nyss (inte på grund utav filmen) på att... även om det är en negativ känsla jag känner... så känner jag ju faktiskt någonting trotts allt, och det måste ju betyda att jag faktiskt bryr mig? Ja, så är det.

NYCKELN TILL FRIHET

(jag vet att det blir skittrist utan färgglada rubrikerna...)


Dessvärre har min laptop lagt ner helt och hållet och går inte att starta. Vet inte om jag har sagt det innan, men det är i alla fall därför som jag inte gör några rubriker just nu. Är antingen inne på syrrans eller pappas laptop, och dom har inte photoshop. Jag har heller ingen lust att sitta vid den stora datorn inne i mitt rum...
Jaja, det löser sig ;)

Har jobbat idag med, vilket jag gör nästan varje dag, haha. Idag (och igår) gick det bra, mycket bättre än i förrgår i alla fall. Det kändes typ som den längsta dagen i hela mitt liv, på fullt allvar! Men igår stod det rätt stil i butiken, så jag började städa och damma som en galning inne i affären. Haha, det fick tiden att gå!

Idag var det lite mer folk, och jag lär mig mer och mer och blir mer självständig för varje dag, så det är skoj :) Dessutom fick vi lite nya saker levererade. Nya uggs, lite picknickkorgar och andra grejer, så idag har jag och syster skyltat om i ett av skyltfönstrena. Första gången jag var med och gjorde det :)

Nu är jag hemma med mamma och pappa (och min älskade voffsing som jag saknade apmycket när dom var ute på landet <333 ). Snart ska mamma smälta choklad så vi kan fixa chokladdoppade jordgubbar - smask! Sedan blir det en film som tydligen ska vara sjukt bra. Nyckeln till frihet heter den och bland annat Morgan Freeman är med i den. Det blir en skön fredagkväll med andra ord :) Imorgon jobbar jag igen, men på helgerna har vi bara öppet till 16 - sweet!

Ne, nu har jag babblat för mycket - see yah!

HEHEHEHEJ

Eeeh... nu var det ett tag sen. Vet inte om jag kommer orka blogga som förut, men vi får änna se, just nu vill jag bara ta tillvara på sommaren :)

Sen senast har jag typ...

- jobbat
- sett Eclipse
- shoppat
- ätit mumsig kulglass
- suttit vid en sjö i en skog (men inte på en sten... dock runt en eld) med lite peeps som tältade, och kusin. Det var mysigt :) Kul att träffa folk igen!

Tror det var allt sen sist (när va sist?). ehe, ah... ni ser själva vilken koll jag har ^^ Men jag gillart!

Nu blir det drinkkväll med lite folk och familjen. Ska bli mysigt. Snart är det min b-day också! Hoppas det blir lika bra som jag tänker mig att det ska bli :) (håller fortfarande tummarna för att ö-malin kan komma också)

TWITTRARN, ELLER?

Det här med twitter... det var inte riktigt min grej. Tog därför bort mitt konto där nyss. Här är en bild där jag uttrycker mina känslor för twitter, från idag påväg hem från TC. Toveeee är fotograf med sin iPhone (cool tjej det där)!

SHOPPING-TIME

Idag har jag varit med Tossen i TC. Skulle köpa/prova två klänningar. Den ena, som jag verkligen var taggad på, hade såklart inte kommit in än (så jäääävla surt)! Och den andra var på tok för lila för att jag skulle tycka om den... det ska vara blått!!
Istället för klänningarna blev det lite andra bra och nödvändiga grejor (bland annat kilade vi in och spendare lite cash inne på Apoteket... undra på vad?? ;))!

Det här var vad jag fick med mig hem
Bilder ifrån Lindex, H&M och Apoteket. Mycket fint!
Förutom detta fick jag även med ett trepack låga strumpor och en present till mamma. Duktigt!

RSS 2.0